Co robić i czego nie robić dla pozycjonowania strony

Masz stronę internetową, jednak jest ona rzadko odwiedzana? Coś trzeba z tym zrobić, ponieważ jaki jest sens tworzenia czegoś dla ludzi, jeśli oni nawet o tym niewiedzą. Może chciałbyś znaleźć się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania? Właśnie w tym może ci pomóc pozycjonowanie stron.

Jak pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowanie to słowo, które dla niektórych osób może brzmieć nieco obco. Jednak nie ma w nim tak naprawdę nic tajemniczego. Nie jest to żadne skomplikowane działanie, do którego wymagana jest ogromna wiedza. Z podstawami pozycjonowania poradzi sobie każdy, nawet jeśli swoją przygodę z Internetem zaczął niedawno. Dopiero wspinanie się na najwyższe pozycje wymaga wiedzy i umiejętności. Pozycjonowanie stron jest po prostu ogółem różnych działań, dzięki którym strona internetowa osiąga coraz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, gdy jakiś użytkownik szuka czegoś, co jest związane z twoją stroną.

Pozycjonować stronę możesz za pomocą treści w postaci wpisów, artykułów, linków, video, czy też grafik. Każda forma pozycjonowania jest dobra, jeśli tylko spełnia odpowiednie zasady. Źle stworzona treść może być bardzo szkodliwa.

W zależności od tego, co znajduje się na twojej stronie, pozycjonowanie możesz zacząć od tworzenia treści w postaci opisów produktów, poradników, czy też zwykłych artykułów. Na pewno będzie łatwiej stworzyć na początku jakiś artykuł, niż dobrej jakości video, które wymaga wysokiego wkładu pieniężnego. Jednak jeśli jest łatwiej, to wcale nie oznacza, że jest to proste. Nie wystarczy napisać byle czego i wrzucić to na stronę. Również artykuły wymagają, choć minimalnego zaangażowania.

Przede wszystkim musisz pamiętać, że dla wyszukiwarki, a także dla osoby, która będzie czytać artykuł, liczy się jakość. Nikt nie zwróci uwagi na treści, które zostały stworzone tylko po to, żeby coś zamieścić na stronie.

Dla pozycjonowania strony ważne jest również to, co znajduje się w treści. Powinny się tam znaleźć frazy kluczowe, za pomocą których zostanie odnaleziona twoja strona, gdy ktoś wpisze frazy w wyszukiwarkę internetową. Nad frazami możesz pomyśleć samodzielnie, lecz możesz również skorzystać z pomocy wyszukiwarki i sprawdzić, jakie frazy wykorzystywane są najczęściej. Oczywiście wśród tych najpopularniejszych będzie najtrudniej się wybić, więc staraj się również uderzać w te niszowe.

Stale monitoruj osiągnięcia

Pozycjonowanie strony wymaga stałej pracy i zaangażowania. Nawet jeśli zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma, to samodzielnie powinieneś sprawdzać, czy prowadzone akcje na pewno się sprawdzają, a także, czy nie da się zmienić czegoś na lepsze. Wyszukiwarki internetowe oferują narzędzia, które pozwalają na monitorowanie ruchu i właśnie je powinieneś wykorzystywać.

Jeśli jakieś wyniki cię nie zadowolą, to pozwól sobie na małe eksperymenty. Sprawdzaj, czy możesz zrobić coś, aby poprawić statystyki. Rób wszystko, aby nie tylko coraz więcej osób zaglądało na stronę, ale również, aby osoby, które już się na niej znajdą, zostawały tam jak najdłużej. Jeśli użytkownik wpada na stronę tylko na kilka sekund i od razu ucieka, to znaczy, że coś jest nie tak. Może treści nie są zachęcające, może elementy strony nie współgrają ze sobą, a może zbyt długo się ona ładuje. Długi czas ładowania to ogromny błąd. Nawet jeśli strona oferuje coś naprawdę wyjątkowego, to użytkownicy nie będą czekać, aż się im to pokaże, lecz wolą przejść na stronę konkurencji, gdzie szybciej uzyskają wyniki.

Czego nie robić w trakcie pozycjonowania strony?

Prócz rzeczy, na które powinieneś zwracać uwagę, jest również kilka działań, których powinieneś unikać. Raczej nie przysporzą ci one ruchu, a jedynie będą odstraszać.

Przede wszystkim nie wrzucaj treści niesprawdzonych i bardzo słabej jakości. Jeśli użytkownicy zauważą, że na stronie internetowej znajdują się jakieś bzdury, to szybko opuszczą stronę i już do niej nie wrócą, a wyszukiwarka, która również zwraca uwagę na treści, będzie obniżać pozycję strony.

Staraj się również nie kopiować treści z innych stron. Jest to bardzo nagminne w przypadku opisów produktów. Czasem warto nieco się zaangażować i samodzielne stworzyć dobry opis, niż ryzykować złe pozycje przez kopiowanie opisów z innych stron. Jeśli wyszukiwarka widzi, że na wielu stronach znajduje się jeden opis konkretnego produktu, to większość potraktuje jako kopię i można być pewnym spadków w rankingu.

Mimo wszystko powinieneś również choć trochę kierować się trendami. Możesz mieć różne przekonania na temat tego, co powinno znaleźć się na stronie, ale nie powinieneś lekceważyć aktualnych trendów. W ten sposób sam pozbawiasz się ruchu na stronie. Jeśli masz stronę, która głównie zajmuje się tematyką rodzicielską i aktualnie poruszane są tematy bezpieczeństwa dzieci, to wpisz się w te trendy i zamieszczaj treści o fotelikach dla dzieci, o specjalnych zabezpieczeniach na meble i tak dalej. Użytkownicy sami dają ci znać, co jest aktualnie modne i dobrze korzystaj z tej wiedzy.

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga zaangażowania, szczególnie na samym początku. Jednak opłaci ci się to, ponieważ sam zauważysz zwiększony ruch i zainteresowanie stroną, więc pomyśl o tym, czy warto.

Dodaj komentarz